no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

طراحی و عملکرد کشتی برای کاپیتان ها و افسران عرشه | خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران


خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

PDF
طراحی و عملکرد کشتی برای کاپیتان ها و افسران عرشه
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
pdf
مرداد ۲۱, ۱۳۹۷

طراحی و عملکرد کشتی برای کاپیتان ها و افسران عرشه


طراحی و عملکرد کشتی برای کاپیتان ها و افسران عرشه


قسمت ۱  طراحی کشتی

۱ برآوردهای  مقدماتی برای کشتی­های جدید: ابعاد اصلی

۲ برآوردهای مقدماتی اوزان گروهی برای کشتی­ جدید

۳ ظرفیت­ های مقدماتی برای کشتی جدید

۴ جزئیات هیدرولیکی تخمینی

۵ انواع مقاومت کشتی

۶ انواع سرعت کشتی

۷ انواع توان در کشتی­ ها

۸ ضرایب توان در کشتی ­ها

۹ روش­های طراحی مقدماتی برای پروانه و تیغه سکان کشتی

فهرست نا ­ها برای طراحی و عملکرد کشتی

قسمت ۲ عملکرد کشتی

۱۰ کشتی­های تجاری مدرن

۱۱ کشتی­های این هزاره

۱۲ آزمایشات کشتی: نمونه­ای از دفتر وقایع روزانه

۱۳ آزمایشات کشتی: عملکرد سرعت در مایل اندازه­گیری شده

۱۴ آزمایشات کشتی: استقامت (شعاع عملیاتی) و مصرف سوخت

۱۵ آزمایشات کشتی: آزمایشات مانوردهی و مشخصه­های توقف

۱۶ آزمایشات باقیمانده

۱۷ اسکوات کشتی در آب غیرمحصور و در آبراه­ های محصور

۱۸ کاهش سرعت کشتی و کاهش تعداد دورهای پروانه در آب­های کم عمق

۱۹ پدیده­های برهمکنش کشتی­های در آب­های محصور

۲۰ ارتعاش کشتی

۲۱ ارتقاء عملکرد در مکانیسم­های ناوبری کشتی

۲۲ بهبود در عملکرد پروانه

فرمول­های مفید طراحی و عملکرد

سئوالات مروری یک سطری برای آمادگی امتحانی دانشجویان

 

 

 

مقدمه

هدف اصلی در اینجا آشناسازی و آگاهی‌بخشی به آندسته از افرادی است که به طراحی کشتی و عملکرد کشتی علاقمند هستند. نگارش این کتاب درجهت تقویت و پشتیبانی از کُآموزنده‌تری است که درباره معماری دریایی (=کشتی سازی) و مهندسی دریا توسط الزویر به چاپ رسیده است.

در این کتاب، همچنین، کار کاپیتان‌ها، افسران عرشه، مهندسان دریا و معماران دریایی که در عملیات روزانه کشتی‌ها در دریا و در بنادر به فعالیت اشتغال دارند گردآوری شده است.

قسمت ۱: در این قسمت نحوه طراحی کشتی از روی اطلاعات محدود فراهم‌شده از سوی صاحبان کشتی به سازندگان کشتی، به تصویر کشیده خواهد شد. این قسمت از کتاب نشان می‌دهد که مهندسان دریا چگونه پس از بدست آوردن ابعاد اصلی یک کشتی جدید، موتوری با توان مناسب انتخاب می‌کنند تا سرعت درخواست شده توسط صاحب کشتی در تفاهم ‌نامه را فراهم آورند.

فصل ۱ به تعیین ابعاد اصلی می ‌پردازد. فصل ۲ به بررسی نحوه برآوردِ اوزان گروهی می ‌پردازد. فصول ۳ و ۴ به تحلیل ظرفیت‌ها و طراحی هیدرواستاتیکی برای شناورهای جدید می‌ پردازد.

کارکنان شاغل در صنعت دریایی گاهی در جلسات در مورد اینکه چه نوع مقاومت، سرعت، یا توان منظور نظر است شاید دچار تردید شوند. فصول ۵ تا ۸ به رفع این ابهامات کمک خواهد کرد. فصل ۹ روش‌های اولیه برای طراحی پروانه و تیغه سکان برای کشتی‌های جدید را نشان می‌دهد.

قسمت ۲: فصول ۱۰ و ۱۱ جزئیات مربوط به کشتی‌های تجاری مدرن را ارائه می‌دهد. پس از طراحی و ساخت، کشتی باید مورد آزمایش قرار گیرد تا از جهت تامین معیارهای طراحی اطمینان حاصل شود. کشتی باید پیش‌ شرط‌های صاحب کشتی را از نظر قابلیت دریانوردی و زیست ‌پذیری بازرگانی برآورده سازد. در فصول ۱۲ تا ۱۶ آزمایش‌های اولیه گوناگون کشتی که توسط سازندگان کشتی بر روی کشتی‌های جدیدا تکمیل شده انجام می‌گیرد پوشش داده شده است.

طی سه دهه گذشته، اندازه کشتی‌ها بسیارافزایش یافته است (برای مثال، اَبَر نفتکش‌ها). سرعت حین سرویس آن‌ها نیز افزایش یافته است. به گل نشستن و تصادم کشتی‌ها شیوع بیشتری یافته است (برای مثال، کشتی‌های کانتینربَر). در اکثر موارد این ناشی از اسکوات کشتی (squat: فرو رفتن پاشنه کشتی در آب در سرعت‌های بالا) و اثرات برهم­کنش است؛کافیست به حوادث مربوط به ‘هرالد فری انترپرایز’، و ‘سی امپرس’ رجوع کنیم.

فصول ۱۷ تا ۱۹ این مسائل و مشکلات را توضیح می‌دهد. پیشنهاداتی برای کاهش اثرات اسکوات و برهم­کنش بیش از اندازه ارائه می‌شود.

گاهی خطاهایی در طراحی رخ می­دهد. فصول ۲۰ و ۲۱ به تفصیل در این مورد بحث می­کند که نقایص را چگونه می­توان از طریق جایگزینی یا بازجورسازی، ترمیم کرد.

فصل ۲۲ در مورد انجام اصلاحات در عملکرد پروانه بحث می­کند.

این کتاب جزئیات عمومی ۳۹ کشتی طراحی شده، ساخته شده و تحویل شده در این هزاره را در جدول ارائه می­دهد. همچنین بسیاری از انواع کشتی­های طراحی و ساخته شده طی بیست سال گذشته را نیز پوشش می­دهد. اختراعات جدید و پیشنهادات برای ارتقاء عملکردکشتی در دهه آینده به تفصیل مورد بحث قرار گرفته است.

سخن آخر اینکه، اگر دانشجو هستید، برایتان در امر تحصیل و مطالعه آرزوی موفقیت دارم. اگر جزو دریانوردان یا پرسنل مستقر در ساحل هستید، برایتان توفیق روزافزون در شغلتان آرزومندم. امیداوارم این کتاب بتواند رضایت خاطر شما را فراهم کرده و برایتان مفید واقع شود. با تشکر.

دکتر سی.بی. باراس

 

 

 

قسمت ۱

طراحی کشتی

فصل ۱

برآوردهای مقدماتی برای کشتی­های جدید: ابعاد اصلی 

 

 

گفته می­شود که مسئله پیش روی معمار دریایی؛ طراحیِ کشتی با ظرفیت بارگیری (dwt، یا وزن مرده) معین با نرخ معقولی از جاگیری در حین بارچینی در یک شناور با قابلیت دریانوردی با سرعتی از پیش تعیین شده در یک شعاعِ عمل مفروض و تا حد ممکن ارزان، تماما در ترکیب با چیدمان و جانمایی کلی مناسب با  کارِ کشتی است.

بنابراین، معمار دریایی باید تمام موارد زیر را در نظر بگیرد.

  • ابعاد اصلی

  • فرم بدنه

  • جابجایی

  • ارتفاع آزاد

  • عمق

  • ظرفیت­ها

  • تریم و پایداری

  • ملاحظات اقتصادی

  • مقاومت طولی و عرضی

  • ابعاد و اندازه­ها

  • مقاومت و توان

  • ماشین­آلات

  • استقامت یا شعاع عملیاتی] مسافتی که کشتی می تواند بدون سوخت گیری و تهیه مایحتاج دریانوردی کند[

  • چوب و تجهیزات

  • وزن سبک و وزن مرده

  • هزینه مواد و مصالح

در تعیین ابعاد اصلی برای یک کشتی جدید می­توان از یک کشتی مشابه که جزئیات اولیه آن­ معلوم است راهنمایی گرفت. این با عنوان ‘شناور اولیه’ شناخته می­شود و باید از حیث نوع، اندازه، سرعت و قدرت با شناور جدید مشابه باشد. شناور اولیه مذکور در جریان توسعه یک طراحی جدید  مورد ارجاع قرار می­گیرد.

صاحب کشتی در زمان ارائه درخواست خرید کشتی، معمولا چهار مورد اطلاعات را به سازنده کشتی می­دهد:

  • نوع شناور

  • ظرفیت بارگیری (dwt یا وزن مرده) کشتی جدید

  • سرعت سرویس مورد نیاز

  • مسیری که شناور جدید در آن فعالیت خواهد کرد

آگاهی از مسیر مورد نظر برای شناور جدید از اهمیت بسیاری برای طراح برخوردار است. برای مثال ممکن است نیاز باشد که یک طول بیشینه در نظر گرفته شود. اگر شناور جدید قرار باشد در کانال پاناما فعالیت کند، حداکثر طول آن باید ۵۶/۲۸۹ متر باشد. برای راه دریایی سنت لورنس (St. Lawrence)، محدودیت طولی ۵/۲۲۵ متر است. محدودیت تیر عرضی برای کانال پاناما ۲۶/۳۲ متر و برای راه دریایی سنت لورنس ۸/۲۳ متر است. محدودیت آبخور ]کشتی[ برای پاناما ۰۴/۱۲ متر تا نشانه ‘بارگیری’ آب شیرین استوایی است. برای راه دریایی سنت لورنس، آبخور نباید بیش از ۸ متر باشد. برای کانال سوئز، محدودیت­هایی  به لحاظ عرضکشتی در ارتباط با آبخور کشتی وجود دارد.

در نهایت باید بادخور در نظر گرفته شود. بادخور، فاصله عمودی از خط آب تا بالاترین نقطه (=نوک دکل) بر روی کشتی است. این نشانگر توانایی یک کشتی در گذر از زیر یک پل در پهنای راه دریایی است که بخشی از مسیر مورد نظر را تشکیل می­دهد. برای کانال پاناما، بادخور نباید بزرگتر از ۹۱/۵۷ متر باشد. برای راه دریایی سنت لورنس، حداکثر بادخور باید ۵/۳۵ متر باشد.

اولین برآوردی که معمار دریایی انجام می­دهد، برآورد وزن سبک کشتی جدید است. ابتدا  برخی تعاریف ارائه می­شود:

  1. وزن سبک: وزن خود کشتی زمانیکه کاملا خالی بوده و بویلرها در سطح کاری کاملا پر هستند. این وزن شامل وزن فولاد، چوب و تجهیزات و ماشین­آلات است.

  2. وزن مرده (dwt): وزنی است که کشتی حمل می­کند. این وزن شامل وزن نفت، سوخت، آب شیرین، مواد انبار شده، روغن روانکاری، ترازه آب، خدمه و لوازم شخصی آن­ها، کالا و مسافران.

  3. جابجایی: وزن حجم آبی که کشتی جابجا می­کند. جابجایی برابر است با وزن سبک (lwt)+ وزن مرده (dwt). وزن سبک تغییر چندانی طی عمر یک کشتی نخواهد داشت و می­توان آن را ثابت فرض کرد. ولی وزن مرده بسته به اینکه کشتی چقدر بارگیری شده باشد متغییر خواهد بود.

ضریب وزن مرده : این ضریب، وزن مرده را با وزن جابجایی پیوند می­دهد…..
ادامه در فایل پی دی اف

برای دانلود PDF این کتاب اینجا کلیک کنید

انجام مقاله،چاب مقاله،اکسپت مقاله،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،چاپ و اکسپت،چاپ مقاله،بهترین موسسه انجام مقاله،

 



ads

درباره نویسنده

cloner 112 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *