no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

مقاله بررسی نحوه ترکیب تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز( MBTI) و تشکیل تیم فروش ایده آل


خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

ZIP
مقاله بررسی نحوه ترکیب تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز( MBTI) و تشکیل تیم فروش ایده آل
zip
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷

مقاله بررسی نحوه ترکیب تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز( MBTI) و تشکیل تیم فروش ایده آل


مقاله بررسی نحوه ترکیب تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز( MBTI) و تشکیل تیم فروش ایده آل

نام نویسنده:

کیارش عباس زاده

Kiarash Abbaszadeh

چکیده:

امروزه با پیچیده تر شدن مسائل، سازمان‌ها به استفاده گسترده از تیم‌ها روی آورده اند. تیپ نمای شخصیتی مایرزبریگز (MBTI) به عنوان ابزاری معرفی می‌گردد که می‌تواند کاربردها و شرایط مختلفی را از جمله ارتقای مهارت­های رهبری، مدیریت دیگران، سازماندهی وظایف، تشکیل و مدیریت تیم‌ها، آموزش برای مدیران و پرسنل، حل تعارضات، انگیزش و بسیاری موارد دیگر پوشش دهد.

به طور کلی این مقاله یکبار موضوع را از منظر کلان و عمومی (پژوهش کتابخانه­ای) برای تیم فروش بررسی می‌کند و یک بار هم به صورت خاص برای کاربرد در تیم فروش شرکت پرشین(پژوهش میدانی). هدف کلی بررسی نحوه بکارگیری و ترکیب تیپ‌های شخصیتی مایرز بریگز در تیم فروش به منظور دست یابی به حداکثر کارایی می‌باشد. چگونگی و میزان اهمیت و اثر گذاری هر یک از این کارکردهای شخصیتی، مساله اصلی تیم­سازی (Team Building) در این مقاله می‌باشد. با توجه به زمینه فعالیت هر سازمان، نوع مخاطبان، اهداف، استراتژی‌ها و سیاست گذاری‌هایی که در هر سازمان مورد نظر می‌باشد، تشکیل تیم فروش نیازمند درنظر گرفتن فاکتورهایی مختص همان شرایط خواهد بود؛ لذا نمی‌توان فرمول کلی و قابل تعمیم را ارائه نمود اما می‌توان معیارهایی به عنوان نتایج این بررسی مطرح کرد که در تشکیل تیم‌های فروش و حتی سایر تیم‌ها مفید و کاربردی خواهند بود. در پایان با بکار گیری MTR-i مشخصات و نقش‌های یک تیم فروش ایده آل ترسیم شده است.

کلید واژه­ها:  تیم سازی، تیپ­های شخصیتی مایرز بریگز، مدیریت نقش­های تیمی، هوش هیجانی، تیم ایده آل

 

مقدمه:

امروزه با پیچیده تر شدن مسائل، سازمان‌ها به استفاده گسترده از تیم‌ها روی آورده اند زیرا دیگر افراد به تنهایی قادر به حل مسائل فرا رو نیستند (ریموند، ۲۰۰۵). بطوریکه تیم‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از محیط بیشتر سازمان‌ها تبدیل شده‌اند و تنوع منابع ذاتی در یک تیم امکان حل مشکلات سازمانی را بالا می‌برد (هامر و هایزو، ۱۹۸۶). در طول دهه گذشته، سازمان‌ها استفاده از تیم‌هایی را که بوسیله خود تیم مدیریت می‌شوند به منظور انجام وظایف کاری و همینطور دستیابی به اهداف سازمانی افزایش داده‌اند و این مطلب افراد را درگیر تعاملات بین فردی و تطابق با تفاوت‌های فردی می‌سازد و از این رو هوش هیجانی (عاطفی) به عنوان یک استعداد مطرح می‌شود (فری و همکاران، ۲۰۰۶). همچنین از منظری دیگر از زمانی که سازمان‌ها از پرسنل خود به عنوان یک مزیت رقابتی استفاده می‌کنند، هوش هیجانی و شخصیت می‌توانند به منظور توسعه و ارتقای مهارت­های رهبری تیمی و شخصی، مدیریت استرس، درک شخص از خود و ارتقای آن و همینطور درک سبک یادگیری و ارتباطی مورد استفاده قرار بگیرند.  بسیاری از روانشناسان معتقدند عامل موفقیت‌های فردی کارکنان ۲۰ درصد به بهره هوشی (IQ) و ۸۰ درصد به هوش هیجانی (EQ) بستگی دارد (گلمن، ۱۹۹۵) و به طور کلی سازمانهای موفق نیز اهمیت بیشتری به هوش هیجانی می‌دهند (آقایار و شریفی، ۱۳۸۶).

در ادامه به شرح اجمالی سازمانی پرداخته می‌شود که این مقاله بر اساس فعالیت‌ها و شرایط خاص آن نوشته شده و نتایج بدست آمده به منظور توسعه و بهینه سازی استراتژی‌های فروش آن سازمان مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به طور کلی این مقاله یکبار موضوع را از منظر کلان و عمومی برای تیم فروش بررسی می‌کند و یک بار هم به صورت خاص برای کاربرد در شرکت برجهای ساحلی پرشین کیش. شرکت برجهای ساحلی پرشین کیش یکی از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری مادر یعنی شرکت سرمایه گذاری و مسکن صنایع کیش (www.pbtkish.com) می‌باشد که به طور تخصصی وظیفه مهندسی و مدیریت فروش آپارتمانهای احداث شده بوسیله شرکت مادر را برعهده دارد.



ads

درباره نویسنده

cloner 112 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *