no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

مقاله بررسی نقش اجتماعی فضاهای تجاری و تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری


خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

DOC
مقاله بررسی نقش اجتماعی فضاهای تجاری و تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری
امتیاز 5.00 ( 1 رای )
doc
اردیبهشت ۲۶, ۱۳۹۷

مقاله بررسی نقش اجتماعی فضاهای تجاری و تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری


مقاله بررسی نقش اجتماعی فضاهای تجاری و تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری

چکیده:

درصورت تمایل برای خرید این مقاله حتما تماس حاصل کنید ( از طریق فرم تماس یا شماره ۰۹۳۰۸۲۴۷۸۶۷)

 

از دیرباز فضاهای تجاری ازارکان هر مجموعه زیستی بوده و در واقع حکم قلب را برای آنها ایفا می کرده است. هر چند این اهمیت در طول تاریخ دارای فراز و نشیب هایی بوده و لیکن هیچ گاه نقش خود را از دست نداده است .پیش بینی و برنامه ریزی مراکز تجاری از مهمترین مسایل معماری و شهرسازی است که بسیاری از معضلات شهری را حل خواهد نمود .با توجه به آنکه ناچارا مراکز تجاری فقط به بازار ها ختم نمیشوند و فعالیت های تجاری در مراکز و پاساژها ی تجاری بسیار مورد توجه هستند ،توجه به بعد اجتماعی بازار در این مراکز امری مهم  و قابل اعتناست.

در این نوشتار با مطالعه نقش اجتماعی در بازار ها و بررسی تعاملات اجتماعی در اماکن عمومی  به بررسی چگونگی امکان آفرینی برای بازیابی این نقش در مجتمع های تجاری  پرداخته شد.روش تحقیق مطالعات منابع کتابخوانه ای و اسناد موجود بوده ومورد بررسی قرار گرفته اند.

میتوان گفت که نقش اجتماعی بازار ها  در معماری مدرن لازم است که زنده شده ،با معماری درست و تعبیه ملزمات آن، تلاش برای افزایش تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری بسیار مورد نیاز میباشد.این مهم نه تنها در افزایش کاربری این فضاها مثمر ثمر خواهد بود،بلکه از نظر اجتماعی این نقش در فضاهای تجاری  نقشی کلیدی و رشد دهنده میباشد.

کلمات کلیدی:فضاهای تجاری،اجتماع،تعامل

مقدمه

با ورود اتومبیل به شهرها ، تحولات فرهنگی ناشی از ارتباط با کشورهای غربی ، شتاب در عرضه کالاهای صنعتی ، شیوه زندگی امکانات و ارتباطات در سالهای اخیر فضاهای تجاری دستخوش تغییرات اساسی گردید . امروزه به دلیل مشکلات ناشی از شهر نشینی ، کمبود فرصت امکانات جدید ،خریداران ترجیح می دهند با اتومبیل به مراکز خرید مراجعه و در کمترین زمان ممکن کلیه مایحتاج خود را به صور ماهیانه یا هفتگی تهیه نمایند به همین دلیل در سالهای اخیر ایجاد فروشگاه های زنجیره ای که در آن کلیه ملزمات و مایحتاج خریداران ارایه می گردد به شدت رشد یافته و رقابت بین آنها باعث ایجاد اندیشه های جدید در ارایه سیستم ها و خدمات مهم جلب رضایت مشتریان شده است . خرید فعالیتی است که نمودهایی از شرایط و ساختار اقتصادی ، اجتماعی و به ویژه فرهنگی یک محیط را آشکار می سازد و سبب ایجاد تعاملات اجتماعی مثبتی بین خریداران می گردد . هر چند که در ابتدا فضاهای خرید، تنها به منظور پاسخگویی به نیازهای اقتصادی راهبان به صورت پلان های خطی و قرارگیری اجزای فرد یعنی مغازه ها در اطراف مسیرهای خطی یا منحنی مراجعان طراحی می شد ، اما کم کم این ایده که مراکز خرید باید در برگیرنده کاربری های باشند تا برای دیگر نیازهای مراجعان نیز پاسخی مناسب یابد , به عنوان اندیشه غالب در معماری مراکز تجاری تبدیل گردد .



ads

درباره نویسنده

cloner 112 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|انجام پایان نامه|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


یک پاسخ به “مقاله بررسی نقش اجتماعی فضاهای تجاری و تعاملات اجتماعی در مجتمع های تجاری”

  1. I read this paragraph fully about the difference of
    most recent and earlier technologies, it’s awesome article. http://www.microvisionscomputers.com/2013/12/03/call-905-296-3611-for-sales-service/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *