no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

چاپ مقاله ارزیابی تاثیر ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو بلیط پرواز (مطالعه موردی مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین) | خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران


خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

TXT
چاپ مقاله ارزیابی تاثیر ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو بلیط پرواز (مطالعه موردی مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین)
txt
مرداد ۲۸, ۱۳۹۷

چاپ مقاله ارزیابی تاثیر ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو بلیط پرواز (مطالعه موردی مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین)


چاپ مقاله ارزیابی تاثیر ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو بلیط پرواز (مطالعه موردی مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین)

 

چکیده:

امروزه هویت نام تجاری همانند سرمایه برای سازمان و محصولات آن ارزش می آفریند، از این رو ارتقای  نام تجاری در بسیاری موارد به استراتژی سازمان تبدیل می گردد. نام تجاری تصویری از محصولات در بازار است. افرادی که با نام تجاری سروکار دارند، در پی کیفیت یا خصوصیات خاصی هستند که آن را ویژه یا منحصر به فرد می نماید. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و اینکه تاکنون کمتر به آن پرداخته شده است، پژوهش حاضر به ارزیابی تاثیر ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو  بلیط پرواز (مطالعه مورد مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین) می‌پردازد. این تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده‌ها، توصیفی از شاخه همبستگی است. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه استاندارد، داده‌ها جمع‌آوری و از طریق آزمون‌های آماری تجزیه و تحلیل شد. جامعه آماری این تحقیق مشتریان شرکت هواپیمایی کاسپین هستند و نمونه آماری، از طریق فرمول تعیین حجم نمونه جامعه نامحدود تعیین شد. نتایج تحلیل داده‌ها حاکی از آن است که ادراک مشتری(و مولفه های آن) از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه، بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو  بلیط پرواز تأثیر مثبت و معناداری دارد.

 

کلیدواژه: قصد خرید، رفتار مصرف کننده، خدمات آنلاین، شرکت هواپیمایی، ادراک مشتری

 انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،

مقدمه و بیان مساله

پیشرفت تکنولوژی، تأثیر زیادی بر تجارت و داد­و­ستد داشته است، به طوری ­که در عصر حاضر با پیشرفت ابزارها در عرصه علم و صنعت، نوع جدیدی از روابط بین انسانها در دنیای تجارت به وجود آمده است که انسان­ها را قادر می­سازد بدون حضور فیزیکی، معاملات خرد و کلانی را با یکدیگر انجام دهند. محیط تجارت الکترونیک که مبتنی بر اینترنت است، این امکان را به مشتریان می­دهد تا از طریق ارتباط مستقیم با فروشگاه­های اینترنتی برای جستجوی اطلاعات و خرید کالا و خدمات اقدام کنند. باید خاطرنشان کرد که خرید به صورت اینترنتی بر اساس تجربه واقعی از خرید کالا نیست، بلکه بر اساس ظواهری مانند تصویر، شکل، اطلاعات کیفی و تبلیغات از کالا استوار است(منصوری و همکاران، ۱۳۹۵).

مهم­ترین وسیله­ای که تجارت را برای بشر آسوده نموده و به آن سرعت بخشیده، شبکه­ های ارتباطی رایانه ای، به ­ویژه اینترنت است، به­گونه­ای که امروزه تجار و شرکت­های بزرگ تجاری، به جای تأسیس فروشگاه­های واقعی و فیزیکی، اقدام به راه­اندازی وب­سایت­هایی نموده­اند که انواع کالاها و خدمات را در اختیار مصرف­کننده قرار می­دهند و مصرف­کننده با مراجعه به سایت مذکور، با انواع کالا و خدمات رو به رو می­شود و هرکدام را که مایل است، انتخاب کرده و سفارش می­دهد( ون و همکاران[۱]، ۲۰۱۲)

یکی از نوآوریهایی که در اثر تحولات گسترده فناوری ارتباطات و اطلاعات رشد قابل توجهی را تجربه نموده، استفاده از نرم افزارهای موبایلی در جهت دادوستد است(دهقانان و شاه محمدی، ۱۳۹۲).

خرید و فروش کالا از طریق شبکه جهانی اینترنت یکی از شاخه­های تجارت الکترونیک است که در آن اینترنت به عنوان پلی میان مراکز فروش و خریداران عمل می­کند و فاصله زمانی و مکانی میان آنها را به صفر می­رساند. در این شاخه از تجارت الکترونیک، خریدار برای سفارش کالای مورد نظر خود ابتدا باید وارد سایت “شرکت های ارائه­دهنده سیستم کد” شده که فروشگاه اینترنتی را تحت پوشش خود دارد؛ سپس با مشاهده و بررسی کالای مورد نظرخود، آنها را انتخاب و با وارد­کردن اطلاعات شخصی و آدرس پستی خود خرید را نهایی می­کند.

شرکت هواپیمایی کاسپین، شکل نوینی از خدمات به مسافرین را در قالب تلفنهای همراه هوشمند به ایشان ارایه می دهد. مسافرین این شرکت می توانند در هر زمان و مکانی با استفاده از سامانه تلفن همراه خرید بلیت شرکت هواپیمایی کاسپین (همسفر) از خدمات اطلاع رسانی و رزرو و خرید بلیت استفاده نمایند.

خدمات سامانه موبایل شرکت هواپیمایی کاسپین:

  • امکان مشاهده وضعیت پروازهای شرکت

  • امکان دسترسی به برنامه پروازی شرکت

  • امکان رزرو و خرید بلیت به صورت آنلاین و مستقیم

  • امکان پرداخت آنلاین از طریق کارتهای عضو شبکه شتاب

  • امکان ارتباط با روابط عمومی و مرکز تماس شرکت برای ارایه نظرات و پیشنهادات

  • امکان مشاهده سوابق خریدهای انجام شده

  • دسترسی به اطلاعات و اخبار منتشره در سایت رسمی شرکت

  • امکان استفاده از سامانه به دو زبان فارسی و انگلیسی

  • اطلاع از آخرین مزایا، تخفیفات و پیشنهادات ویژه در کوتاه ترین مدت

  • بروزرسانی خودکار نرم افزار به نسخه های جدید

  • امکان استفاده در تلفنهای هوشمند و تبلتها

عوامل متعددی بر شکل‌گیری قصد خرید افراد تأثیرگذار هستند.تحقیقات انجام‌ گرفته در بخش‌های خدماتی مثل فروشگاه‌های خرده‌فروشی و بانک‌ها نشان می‌دهد که ابعاد نام تجاری مثل شواهد نام تجاری و ارتباطات نام تجاری، قیمت محصول و نوسانات قیمت، کیفیت محصول یا خدمات به طور اساسی بر رضایت و نگرش مصرف‌کننده و در نهایت، بر قصد خرید مجدد نام تجاری تأثیر می‌گذارد.

با گسترش شبکه اینترنتی و روی آوردن مشتریان به این پدیده به منظور رفع نیازهای خود ، برای شرکتها این فرصت بوجود آمده که از طریق خدمات نوین اینترنتی مشتریان بیشتری را جذب کنند . از طرفی شدت گرفتن رقابت میان شرکتهای ارائه دهندۀ خدمات از طریق دنیای مجازی باعث شده که شرکتها بیشتر به دنبال حفظ مشتریان موجود خود باشند تا جذب مشتریان جدید این امر سبب شده که مفاهیمی همچون بازاریابی رابطه مند و تصویر شرکت در این زمینه مطرح شود ، چرا که در دنیای وب دیگر ارتباطات چهره به چهره مطرح نمی باشد و میزان اعتماد مشتریان است که در تصمیمات خرید مشتریان و استفاده آنها از خدمات اینترنتی تعیین کننده می باشد [Lin,210:16-34 & Lu].

در این میان، خدمات مختلفی از طریق این ابزار قدرتمند ارائه شده است که یکی از آنها، خدمات موبایلی می­باشد که عرضه اینترنتی این خدمات، مزایای زیادی برای سازمانها و مشتریان آنها دارد.

حفظ و نگهداری مشتریان مهمتر از بدست­آوردن مشتریان بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب می­شود[Weinstein,2002:68-259].

بنابراین سازمانها باید به دنبال استفاده از ابزارهایی مانند بهبود تصویر شرکت و سهولت کاربرد استفاده از خدمات باشند که بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و در صورت ممکن به جذب مشتریان بالقوه نیز بپردازند[Lin,210:16-34 & Lu] .

این تحقیق به دنبال پاسخ به این پرسش است که آیا ادراک مشتری از مزیت نسبی خدمات پرداخت تلفن همراه بر قصد فرد به استفاده از برنامه های رزرو  بلیط پرواز (مطالعه مورد مسافران شرکت هواپیمایی کاسپین) تاثیر معناداری دارد ؟ “

روش تحقیق

روش انجام این مطالعه به صورت کمی( توصیفی- پیمایشی) و از شاخه مطالعات همبستگی(رگرسیونی) و مقطعی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری تحقیق مشتریان شرکت هواپیمایی کاسپین در شهر تهران که نرم افزار مورد نظر را نصب و استفاده کرده اند، بود که از این تعداد ۶۰ به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. ابزار اصلی یک پرسشنامه استاندارد بود که در تحقیقات قبلی روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود. در این تحقیق نیز پرسشنامه مذکور از نظر میزان پایایی به وسیله آزمون آلفای کرونباخ مورد ارزیابی قرار گرفت و دارای ۸۴/۰ شد و نشان میدهد پرسشنامه دارای پایایی قابل قبول است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها از نرم­افزار spss نسخه ۲۲ استفاده شد.

  • سودمندی درک شده: به عنوان میزانی که فرد اعتقاد دارد، استفاده از یک سیتم خاص، عملکرد شغلی اش را ارتقا خواهد داد، تعریف شده است. بر مبنای مطالعات گذشته سیستم های مفید تر، به احتمال بیشتر، مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

  • سهولت درک شده: به عنوان میزانی که فرد معتقد است استفاده از یک سیستم خاص برحسب تلاش جسمی یا ذهنی و همین طور یادگیری، مستلزم تلاش زیادی نیست، تعریف شده است. سیستم هایی که یادگیری و استفاده از آنها دشوارتر است، احتمال کمتری دارد که به طور گسترده ای استفاده شوند.

 انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،



ads

درباره نویسنده

cloner 100 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *