no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

چاپ مقاله مبدل DC/DC ایزوله شده نیم پل منبع جریانی جدید با کلیدزنی در جریان صفر برای کاربردهای با پایه پیل سوختی | خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران


خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

PDF
چاپ مقاله مبدل DC/DC ایزوله شده نیم پل منبع جریانی جدید با کلیدزنی در جریان صفر برای کاربردهای با پایه پیل سوختی
pdf
مرداد ۲۷, ۱۳۹۷

چاپ مقاله مبدل DC/DC ایزوله شده نیم پل منبع جریانی جدید با کلیدزنی در جریان صفر برای کاربردهای با پایه پیل سوختی


چاپ مقاله مبدل DC/DC ایزوله شده نیم پل منبع جریانی جدید با کلیدزنی در جریان صفر برای کاربردهای با پایه پیل سوختی

چکیده:

 در این مقاله یک مبدل dc/dc ایزوله شده نیم پل منبع جریانی جدید با کلیدزنی نرم (ZCS) پیشنهاد شده است. مبدل پیشنهاد شده قابلیت بکارگیری در مواردی از  قبیل تبدیل های توان dc/dc انتهای جلویی را برای مبدل های پیل سوختی و فوتوولتائیک، مبدل های دوسویه برای وسایل نقلیه با پیل سوختی، ذخیره انرژی و غیره را دارد. این مبدل پیشنهاد شده یک راه حل ساده را بدون هیچ گونه برش دهنده یا قطعه اضافی برای مساله اسپایک ولتاژ خاموشی کلیدزنی فراهم می کند. این روش به کاهش اندازه، هزینه کمتر، فشردگی، و راندمان تبدیل بالاتر می انجامد. بعلاوه، مبدل پیشنهاد شده دارای جریان اوج کمتری از میان قطعات (اسباب نیمه رسانا و مبدل) می باشد که نسبت و اندازه ولت-آمپر را نسبت به مبدلهای منبع جریانی با کلیدزنی نرم (ZCS) با محدودکنندگی فعال کاهش می دهد. ولتاژ در طول کلیدهای اولیه بدون هیچ گونه مدار محدودکننده فعال یا برش دهنده بصورت ذاتی مقید است. بعلاوه، ولتاژ در طول کلید مستقل از چرخه کاری است. ZCS کلیدهای اولیه، تغییرات ذاتی دیودهای ثانویه، و روشن کردن در جریان صفر کلیدهای ثانویه حاصل می شوند. بنابراین افت های گذرای کلیدزنی بصورت چشمگیر کاهش می یابند. تحلیل حالت-ماندگار، کار با مفهوم پیشنهاد شده جدید ZCS، و طراحی مبدل گزارش شده است. یک نمونه مبدل آزمایشگی ۲۰۰ وات ساخته شده است. نتایج آزمایشگاهی و نتایج شبیه سازی برای اعتبارسنجی تحلیل ها و طراحی آورده شده است. مقایسه ای با مبدلهای نیم پل منبع جریانی ZVS مقید شده ی موجود انجام شده است. اثر پارازیت های دستگاه بررسی شده و توسط نتایج شبیه سازی و تجربی بیان شده است.

کلمات کلیدی – مبدل دوطرفه، منبع جریانی، مبدل dc/dc، پیلهای سوختی، منابع انرژی تجدید پذیر، کلیدزنی نرم
انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،

  • مقدمه

انرژی سبر و انتقال پاک ذاتاً توجه محققان، صنایع، و عموم مردم را در سالهای اخیر جذب کرده است. با مفهوم شبکه های هوشمند، اندازه گیری هوشمند، ساختمان های هوشمند، منابع انرژی تجدید پذیر، حمل و نقل الکتریکی، میکروشبکه های هیبریدی و غیره، اهمیت تبدیل توان کارامد، اقتصادی و فشرده در حال افزایش است و صنایع الکترونیک قدرت از بین می روند. منابع انرژی جایگزین (فوتوولتائیک (PV)، باد و غیره) نمی توانند به گونه ای که باید استفاده شوند زیرا خروجی آنها ذاتاً نامنظم و ناپیوسته است. بنابراین، یک لینک وضعیت توان برای تبدیل خروجی آنها به شکل منظم و قابل استفاده برای کاربردهای مورد نظر لازم است. حداکثر توان از این منابع استخراج می شود و برای شبکه dc کم-ولتاژ برای بارهای محلی و مواجه با شبکه ac استاندارد (عمومی) با وجود کوپلینگ متداول با بارهای ac محلی فراهم می شود. یک شبکه هوشمند نمونه دارای میکروشبکه هیبریدی (dc با ولتاژ کم و شبکه ac استاندارد) می باشد، و وسایل نقلیه بدون آلاینده بخشی از آن هستند. پیل های سوختی به عنوان یک بخش مهم در نظر گرفته شده اند زیرا برخلاف PV و باد، خروجی آنها تا زمانی که منبع سوخت آنها تامین شود، پیوسته و ایمن است. بعلاوه، فرض می شود که وسایل نقلیه با پیل سوختی فراگیر شوند زیرا واقعا غیرآلاینده هستند. ذخیره سازی انرژی بصورت گاز (هیدروژن و اکسیژن) نگرانی از مواردی مانند دسترسی، عمر، نشتی، تخلیه کامل، شارژ مجدد، و تغییرات ظرفیت با فصل را از لحاظ ذخیره باطری را از بین می برد. بنابراین سیستم های پیل های سوختی در شبکه های هوشمند آتی غالب خواهند بود.

برای بهبود بکارگیریو راندمان سوخت، یا به عبارت دیگر برای بکارگیری کارآمد انرژی از پیل های سوختی، ناهمواری کنونی بسته های پیل سوختی باید به حداقل برسد {۱}. این کار برای هر نوع کاربرد پیل سوختی قابل اعمال است و برای هر منبع صحیح است.

تبدیل dc/dc انتهای جلویی در مبدل های پیل سوختی/PV مهم است زیرا راندمان آن بر راندمان کلی سیستم غالب است. با توجه به اتصال مستقیم آن به منبع، عملکرد آن تعیین کننده عملکرد منبع، برای مثال بکارگیری منبع/سوخت، است {۱}. بنابراین انتخاب تبدیل کارآمد و با عملکرد بالا اهمیت دارد.

چندین توپولوژی مبدل گزارش شده است {۲} – {۲۴}. مقایسه مبدلهای کلیدزنی نرم در {۱۸} و {۱۹} مطالعه شده است که در آن توپولوژی نیم پل منبغ جریانی به عنوان یک توپولوژی مناسب برای کاربردهای پیل سوختی استنتاج شده است {۲}-{۴}، {۱۶}-{۲۰}. همین امر برای کاربردهای ولتاژ پایین و جریان بالا، نسبت تبدیل های ولتاژ بالاتر، و ولتاژ منبع گسترده تر و تغییرات ظرفیت انتقال توان صحت دارد. این حالت جریان ریپل dc کمتری را از پشته پیل سوختی می کشد و اخیراً بصورت وسیعی گزارش شده است {۲}-{۴}، {۱۵}-{۱۷}، {۲۲}-{۲۴}. یک محدود کننده فعال در دستیابی به کلیدزنی نرم دستگاه ها موثر است و ولتاژ خاموشی اسپایک را در طول کلیدها جذب می کند. به هر حال یک محدودکننده فعال حدود ۱% توان خروجی را هدر می دهد. بعلاوه سبب افزایش تنش های جریانی در طول قعطات می شود و جریان چرخش ایجاد می کند که منجر به جریان های rms کلید بیشتری می شود. بعلاوه، نیازمند دو کلید فعال اضافی، دو خازن برش دهنده، و یک خازن فرکانس بالا (HF) با مقدار بزرگ می شود که سبب افزایش تعداد قطعات و پیچیدگی مبدل می شود.

انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،

یک مبدل dc/dc نیم پل منبع جریانی با کلید زنی در جریان صفر (ZCS) جدید و ساده توسط نویسندگان پیشنهاد شده است {۲۵}. ولتاژ در کلیدها بدون یک محدودکننده فعال یا برش دهنده ولتاژ مقید می شود. این کار سبب کاهش اندازه و هزینه می شود. همچنین راندمان مبدل را توسط ZCS دستگاه های اولیه، روشن کردن در جریان صفر همه تجهیزات، و تبدیل ذاتی دیودهای ثانویه و دیودهای بدنی دستگاه های اولیه بهبود می دهد. افتهای گذرای کلیدزنی بصورت چشمگیری کاهش می یابند. دارای جریان چرخنده قابل صرف نظر و افت های هدایتی کمتری است، بنابراین انتظار می رود که راندمان بار سبک بهتری نسبت به کلیدزنی سخت (شکل ۱) و مدارهای محدود کننده فعال (شکل ۲) داشته باشد. مبدل پیشنهاد شده همانطور که در شکل ۳ نشان داده شده است، قابلیت دوجهته بودن را دارد و می تواند برای ذخیره باطری، وسایل نقلیه با پیل سوختی، و وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی بکار رود. در این مقاله نتایج تجربی آورده شده و طراحی کامل و اثرات پارازیت های دستگاه روی عملکرد مبدل نشان داده شده است.



ads

درباره نویسنده

cloner 100 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *