no-img
خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران

چاپ مقاله هوشمند سازی لاستیک های وسایل نقلیه در راستای ارتقا ایمنی تصادفات | خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران


خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران
انجام مقاله | چاپ مقاله | خرید مقاله | اکسپت | 02166435682
انجام پروژه

adsads
Untitled Document Screen Resolution Statistics

ادامه مطلب

PDF
چاپ مقاله هوشمند سازی لاستیک های وسایل نقلیه در راستای ارتقا ایمنی تصادفات
pdf
مرداد ۲۷, ۱۳۹۷

چاپ مقاله هوشمند سازی لاستیک های وسایل نقلیه در راستای ارتقا ایمنی تصادفات


چاپ مقاله هوشمند سازی لاستیک های وسایل نقلیه در راستای ارتقا ایمنی تصادفات

چکیده

در تحقیق حاضر به معرفی روش های جدید به منظور ایمنی خودرو و کنترل تصادفات در جاده ها پرداخته می شود . بدین منظور لازم می باشد عوامل موثر تاثیر گذار مرتبط با لاستیک خودرو ها و سطح جاده شناخته شود و اقداماتی که به منظور کنترل هرچه بهتر وسیله ی نقلیه شناخته شده است معرفی گردیده گردد. استفاده از این گونه تایرها منجر به کاهش تصادفات در سفر می گردد ، بدین منظور لازم می باشد مفاهیم تاثیر گذار و مرتبط بین لاستیک خودرو و جاده معرفی گردد چرا که لاستیک ها تنها عاملی می باشد که خودرو را به زمین متصل میکند . در ادامه به بیان روش های جدید به منطور استفاده از اینگونه لاستیک ها در خودروها پرداخته خواهد شد . توسط سیستم حاضر خودرو قادر به کنترل بهتر خود در جابجایی های عمودی و افقی می باشد که این خود باعث کاهش تصادفات نظیر سر خوردگی بر روی جاده ها می گردد . شناخت سایر سیستم های مرتبط در عملکرد لاستیک ها منجر به  مدل سازی هرچه بهتر این گونه تایر ها می باشد که در این مقاله معرفی خواهد شد، از طرفی مجهز کردن تمامی وسایل نقلیه قطعا به این سیستم ها ممکن است صرفه ی اقتصادی در کشور  نداشته باشد اما ایمن سازی سیستم های حمل نقل هوشمند جاده ای برون شهری با توجه به حجم زیاد  مسافرین و وسعت کشور از جمله الزاماتی می باشد که تا به حال در کشور صورت نگرفته است، از طرفی میتوان با استفاده از وایرلس و هوشمند سازی کامپیوتری لاستیک ها این هزینه ها را کاهش داد.

واژه‌های کلیدی: لاستیک هوشمند ، ایمنی ترافیک ، شناخت سیستم های کنترل ترمز ، مدل سازی های عددی،انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،

– مقدمه

در تحقیق حاضر به معرفی لاستیک های هوشمند پرداخته خواهد شد ، این لاستیک به حسگرهای الکترونیکی مجهز بوده که قادر به تشخیص زمین‌ها و نواحی مختلف از بزرگراه گرفته تا جاده‌های آسفالت دارای سنگفرش یا هوای خشک، بارانی یا برفی هستند، لذا به راننده این امکان را میدهند که با فهم دقیقی از شرایط محیطی اطراف خود به کنترل وسیله نقلیه بپردازند ، در این راستا تلفیق سه علم مهندسی ترافیک ، مکانیک و نرم افزار ضروری می باشد: از ترافیک به منظور بررسی شرایط ایمنی خودرو (مسائل ایمنی جاده ، نیروهای وارده ، میزان ضریب اصطکاک )  ، استفاده از علم مهندسی نرم افزار (استفاده از وایرلس و پایگاه داده ها ) به انتقال داده پرداخته می شود و همچنین از علم مهندسی مکانیک – سازه به منظور مدل سازی های عددی و المان محدودی کمک خواهیم گرفت. تحقیقات انجام شده در این راستا تماما محدود به سال های اخیر می باشد به طور مثال  Matsuzaki  در سال ۲۰۰۸ در تحقیق خود به رابطه با تکنولوژی های کلیدی تایر هوشمند می باشد که بر حسگر و انتقال داده به صورت بی سیم تمرکز دارد. وسائل نقلیه های دارای چرخ هوشمند با سنسورهای موجود بر روی فشار وارد شده، تغییر شکل، بارگذاری چرخ، اصطکاک، ساییدگی آج، که به منظور بررسی قابلیت اعتماد تایر ها و سیستم کنترل تایر می باشد نظارت می کند[۱]. Ishtiaq Roufa,  در سال ۲۰۱۰ ، شبکه ی بی سیم  را برای اتومبیل های جدید یک قابلیت مهم دانست که با آنها ارتباط برقرار می کند. امنیت و حریم خصوصی در شبکه ی ماشین به خوبی درک نمی شود تا زمانی که حرکتشان را فراتر از محدوده ی بدنه ی خودرو قرار دهند، لذا به منظور  فهمیدن ریسک های موجود در این سیستم بی سیم، این مقاله حریم شخصی و امنیت را در سیستم های بی سیم مانیتورینگ فشار تایر با کمک داده های آزمایشگاهی بررسی می کند. تمرکز این مطالعه بر فشار تایر ایزوله و نتایج تمام بدنه ی وسیله ی نقلیه می باشد[۲]. Brzeska   در سال ۲۰۱۳ بر مدلسازی RF سیستم مونیتورینگ (نظارت) فشار تایر تمرکز دارد. هدف اصلی پیش بینی رفتارهای ایستای سیستمی است که قدرت انتقال را از چرخ ها به گیرنده قرار داده شده در ماشین ارائه می کند. در روش مدلسازی RF بیشتر اجزای اصلی خودرو در نظر گرفته می شود که شامل لاستیک، رینگ، واحد چرخ و گیرنده می باشد[۳]. فشار باد تایرها موجب بهبود در مصرف سوخت، کاهش زمان ترمز، بهبود قابلیت حمل و افزایش عمر تایر می شود و با گرمای بیش از حد و وقوع تصادف مقابله می کند. از شروع سال ۲۰۰۶ تمام مسافران ماشین ها و کامیون ها در ایالات متحده نیاز به داشتن سیستم مونیتورینگ فشار تایر (TPMS) بوده اند. استفاده از سنسورهای هوشمند جهت کنترل تصادفات و عملکرد به موقع راننده از جمله مطالعاتی می باشد که در سایر کشورها به شدت مورد استقبال قرار گرفته است اما در داخل کشور حتی وسایل نقلیه عمومی و اتوبوس های برون شهری به این سیستم مجهز نیستند ، در این تحقیق سعی می شود به بیان مفاهیم اصلی در زمینه کنترل هوشمند وسایل نقلیه و استفاده از این سیستم ها در لاستیک خودرو ها پرداخته شود ، هدف اساسی از تحقیق حاضر بررسی مسائلی می باشد که در کنترل ماشین بر اثر دو نوع لغزش طولی و جانبی مقاومت کند. لذا شناخت انواع سیستم ها و سنسورهایی که منجر به ایست تایرهای هوشمند می شود در مدل سازی این لاستیک ها تاثیر گذار می باشد که سعی گردیده است در این تحقیق به معرفی نیروهای وارده به خودرو ، عوامل موثر ، سیستم ها و سنسورهای مرتبط و روش حل پرداخته شود.

انجام مقاله،چاپ مقاله،اکسپت،انجام مقاله درتهران،خرید مقاله،انجام مقاله در تهران،بهترین موسسه انجام مقاله،خریدمقاله علمی،انجام مقاله علمی،مقاله نویسی،انجام مقاله نویسی،اکسپت مقاله،انجام مقاله در ایران،انجام مقالات علمی پژوهشی،انجام مقاله به شرط اکسپت،انجام مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله ایمپکت دار،خرید مقاله،

پروژه ای با عنوان   APOLLO   توسط  کمیسیون جامعه اطلاعاتی اروپا در مارس ۲۰۱۲ راه اندازی شده است که این پروژه به منظور هوشمند سازی لاستیک وسیله ی نقلیه شناخته شده است. هدف از هوشمند سازی لاستیک ها در درجه اول بالابردن ایمنی ترافیک و جاده ها ، در درجه دوم بهبود کنترل سیستم حمل و نقل  و همچنین کنترل کلاسیک و ADAS بوده است که درنهایت منجر به نوآوری در سیستم ترمز وسیله ی نقلیه می شود[۴]. شکل ۱ نمونه ای از نکات مورد توجه می باشد که در راستای هوشمند سازی تایر های باید مورد استفاده قرار گیرد. به منظور هوشمند سازی لازم می باشد سیستم ترمز ، جاده سیستم تعلیق و لاستیک ها در نظر گرفته شود که در این راستا لازم می باشد با نصب مانیتور در جلوی راننده به مدیریت وسیله ی نقلیه پرداخت. با نصب سیستم های مکاترونیک و سنسورهای ماشین عملکرد تایرها و سرعت مجاز به راننده اطلاع داده می شود ، همچنین در نگارش برنامه لازم می باشد که زیرساخت ها مورد توجه قرار گیرد مطالبی از جمله زبری ، کیفیت زیر ساخت،  لغزندگی جاده باید مد نظر باشد تا عملکرد لاستیک ها به موقع صورت گیرد.



ads

درباره نویسنده

cloner 100 نوشته در خرید مقاله | انجام مقاله|چاپ مقاله|اکسپت| پروژه آنلاین|انجام مقاله در تهران دارد . مشاهده تمام نوشته های

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *